Thursday, June 9, 2011

Kasih Yang Suci (Nora Elena) oleh MEEN ZULAIKHA



ISBN : 9789831242889
PUBLISHER :
Alaf 21 Sdn Bhd
PUBLISH DATE :
21-FEB-2007
AUTHOR NAME :
Meen Zulaika

PRICE : RM 19.90


Ini adalah buku yang terbaru saya beli pada 01/06/11 yang lepas. Walaupun sebenarnya novel ni dah lama dipasaran tak pernah terlintas untuk membacanya kerana sejak berkahwin saya memang buang jauh satu hobi yang dulunya menjadi sebahagian dari hidup saya iaitu ''membaca novel' :P...namun semuanya berubah semula setelah TV3 menyiarkan sebuah drama NORA ELENA yang memang menjadi tontonan saya dan suami yang rupa-rupanya diadaptasikan dari novel ini..



Storyline yang sangat menarik... dengan gandingan pelakon yang saya rasa sangat2 sesuai..maka novel Kasih yang Suci dapat diterjemahkan dengan baik dalam siri Nora Elena ini. Walaupun hanya sekadar adaptasi longgar dari novel yang diterjemahkan ke drama bersiri tapi saya suka kedua2 versi nya.. cukup cantik. Pada saya, ini adalah drama tempatan terbaik selepas Nur Kasih yang telah berjaya memikat hati saya..


Berbalik kepada versi novel..semua gara-gara seorang kawan yang sangat2 excited untuk mendapatkan novel ini saya pun menjadi excited jugak..hehe..dan apa yang boleh saya katakan sebagai review untuk novel ini...saya tak rasa membazir untuk memilikinya dan nampaknya 'hobi' yang satu tuh dah menyerang saya balik :P..

Oklah disini saya tinggalkan sedikit sinopsis dari novel.. :D

"Sepuluh tahun lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri untuk menjadi suaminya. Nora Elena keliru...

Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang. “Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.” tegas Seth.

Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan mereka? Rahsia yang selama ini disimpan kemas, akhirnya terbongkar. Sebenarnya, Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?"




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...